Mimo że rodzajów układów regulacji stosowanych w aktualnie produkowanych samochodach jest wiele, to jednak sporą częścią z nich stanowią te, które dostosowują się do zmieniających się warunków. Powszechnie nazywa się je adaptacyjnymi układami regulacji. Najbardziej znanym jest regulacja dawki paliwa w silniku z elektronicznie sterowanym wtryskiem benzyny.

Specjalista firmy Laweta Szczecin wskazuje jakie są najważniejsze wady i zalety adaptacji układów regulacji. Proces adaptacji okresu wtrysku umożliwia nieustanne dopasowanie ilości paliwa do zmiennego w trakcie eksploatacji zapotrzebowania na paliwo. Efektem niniejszego procesu adaptacji czasu wtrysku jest indywidualizacja czasów wtrysku określonych przez producenta i zakodowanych w pamięci każdego sterownika. Umożliwia to ujednolicić wpływ zarówno odchyłek wykonawczych oraz spokojnych przemian stanu technicznego układu, a nawet całego silnika.

Jednakże regulacja adaptacyjna może prowadzić do wynikających błędów, które zostaną zatuszowane i niezwykle trudne okaże się ich określenie. Aczkolwiek urządzenia sterujące, które dokonały adaptacji parametrów regulacyjnych rejestrują ten proces i umożliwiają namierzenie usterki.

Written By Marcin Migdał

undefined

Powiązane Posty

Czy można samemu odpalić auto zimą?

Czy można samemu odpalić auto zimą?

Zima to dla kierowców prawdziwy test. Niskie temperatury, opady śniegu i wszechobecny lód potrafią skutecznie unieruchomić pojazd, a poranny pośpiech zamienić w nerwowe kręcenie kluczykiem w stacyjce. Kluczowe pytanie, które w takiej chwili zadaje sobie wielu z nas,...

read more

0 Comments

Submit a Comment